Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

Érvényes: 2019. július 10-től.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza. Jelen dokumentum nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
Minden, a webshopban leadott megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Szerződés nyelve: Magyar

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a www.ckf.hu oldal általános szerződési feltételeit,  továbbá adatkezelési elveit és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

www.ckf.hu adatai:

Szolgáltató neve: Vincze Zsolt E.V.
Székhelye: 6000 Kecskemét, Vörösbegy utca 13.
Cég képviselője: Vincze Zsolt E.V.
Nyilvántartó hatóság: Kecskeméti bíróság
Nyilvántartási szám: 52183900
Adószám: 68740823-1-23
E-mail cím: info [kukac] ckf.hu
Honlap címe: www.ckf.hu
Számlavezető bank neve: K&H Bank Zrt
Bankszámlaszám: 10402506-50526876-77701009
Telefonos ügyfélszolgálat: 30 9 839 584
Panaszkezelés helye és elérhetőségei: 6000 Kecskemét, Vörösbegy utca 13. vagy info [kukac] ckf.hu

Megvásárolható termékek köre:

A www.ckf.hu webáruház kizárólag

  • új, márkás outlet gyermekruhákat,
  • új, márkás outlet cipőket és
  • új, márkás outlet kiegészítőket
  • hímzett törölközőket
  • mágneses játékokat kínál vásárlói számára.

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • Lány ruházat
  • Fiú ruházat
  • Cipő
  • Kiegészítő termékek
  • Hímzett törölköző
  • Mágneses játékok

 
Vételár:

Az árucikkek mellett feltüntetett ár az árucikk vételára, mely visszavonásig érvényes. A vételár 0 % ÁFA-t tartalmaz, mert cégünk alanyi jogon ÁFA mentes. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánljuk a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a vásárló elállhat vásárlási szándékától.


Rendelési információk

Regisztráció


A Honlapon lehetőség van regisztrációval történő, illetve regisztráció nélküli vásárlásra is. Telefonon megrendelést nem fogadunk el.
A  „Bejelentkezés” menüpontra kattintást követően megjelenő felületen (a továbbiakban: regisztrációs felület) látható adatlap értelemszerű kitöltése szükséges mindehhez.
A regisztráció sikeréről visszaigazoló e-mailt kap, mely tartalmazza a megadott e-mail címét és jelszavát.
A regisztrációját bármikor jogosult törölni az info [kukac] ckf.hu  e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően mi  kötelesek vagyunk haladéktalanul gondoskodni az Ön regisztrációjának törléséről. Törlés esetén a felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem eredményezi a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói fiók hozzáférési adatainak (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Ön a felelős, ezért amennyiben tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni cégünket.
A regisztrációval minden vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

Rendelés menete

  1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
  2. Amennyiben szeretne további terméket/termékeket a kosárba helyezni, válassza a „Vásárlás folytatása” gombot.
  3. A "Fizetés" gombra kattintva lehetősége van arra, hogy a kiválasztott terméket/termékeket törölje a kosárból, illetve a vásárolni kívánt mennyiségét módosítsa. Ezen az oldalon érvényesítheti kuponjait – a kupon kódjának megadásával.
  4. Amennyiben regisztrációval kíván vásárolni, regisztráljon, illetve jelentkezzen be, amennyiben regisztráció nélkül úgy a "Vásárlás regisztráció nélkül" részen kell az adatokat megadni.
  5. A „Fizetés” gombra kattintva a szállítási- és számlázási címet lehet megadni, illetve megjegyzést is fűzhet a megrendelésével kapcsolatosan
  6. A „Fizetés” gombra kattintva a Szállítási mód kiválasztására van lehetőség, valamint a felhasználói feltételeket el kell fogadni a rendeléshez
  7. Ezt követően a „Fizetés” gombra kattintva a fizetési mód kiválasztására nyílik lehetősége. Ugyanezen menüponton belül még egyszer megtekintheti a megrendelni kívánt termékeket.
  8. A „Rendelés megerősítése” gombra kattintva leadhatja a megrendelést, ha mindent rendben talált. A megrendelés leadásával tudomásul veszi, hogy megrendelésének teljesítése fizetési kötelezettséggel jár.
  9. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően 24 órán belül visszaigazolást kap. Az e-mail-ben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége. Az e-mail-ben történő visszaigazolás automatikusan megtörténik a megrendelés rögzítését követően.
  10. A visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ön nevét, rendelési azonosítót, a rendelés dátumát, választott fizetési módot, választott szállítási módot, az Ön megjegyzéseit, a megrendelt termékek adatait, a kedvezmények összegét, szállítási díjat, fizetendő összeget és a szállítási- és számlázási címét.

Ha hibát vesz észre a rendelésben (például rossz méretet adott meg) és még nem küldte azt el részünkre, addig bármikor módosítani tudja azt a következőképpen:

  • amennyiben a termékekkel kapcsolatban szeretne javítani vagy módosítani, akkor a kosárban a termékhez kapcsolódó törlés gomb kattintásával tudja a kosárból kivenni az adott terméket és helyette a megfelelő méretűre cserélni.
  • amennyiben a rendelési adatoknál (szállítási vagy számlázási adatok) szeretne módosítani vagy hibát javítani, akkor kérjük a felhasználói fiók „Címeim” gombra kattintva módosítsa a megfelelő adatokat.
  • amennyiben az adatok javítása valamely okból nem járt sikerrel, kérjük az Ügyfélszolgálattal vegye fel a kapcsolatot.

Abban az esetben ha rendelését már elküldte és a visszaigazoló e-mailben vesz észre hibát rendelésével kapcsolatba, kérjük azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot a fent megtalálható elérhetőségek valamelyikén, hogy a hibát a lehető legrövidebb időn belül orvosolni tudjuk, hogy ne kerülhessen sor nem kívánt rendelés teljesítésére.


A megrendelések módosítása, feldolgozása, visszaigazolása

A Vásárló jogosult a megrendelés napján, de legkésőbb a megrendelést követő naptári nap 12:00 óráig a megrendelését e-mailben módosítani. Ez történhet a felhasználói fiók „rendelési előzmények” menüpontjában a megrendelést kiválasztva a weboldalon üzenetet küldeni, illetve e-mailben. Amennyiben a módosítási kérelem e-mailben történik, úgy a Vásárló köteles pontosan megjelölni a visszaigazolásban kapott megrendelési adatokat, valamint azt a terméket, amit törölni vagy meg szeretne rendelni a korábbi rendelése helyett. A visszaigazolásban a Szolgáltató megjelöli a kézbesítés új várható időpontját.

Amennyiben a megrendelt árut a Szolgáltató már kézbesítésre átadta a megrendelés módosításra nincs lehetőség.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8 és 16 óra között.

A megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mail végleges elfogadó nyilatkozatnak is minősül és távollevők között kötött szerződés létrejöttét eredményezi.

Amennyiben ez az e-mail 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a vonatkozó jogszabály alapján (ld.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 6. § (2) bek.), szerződési kötelezettsége a továbbiakban nem áll fent, vagyis Ön mentesül a vásárlás kötelezettsége alól, nem köteles megvásárolni a terméket.


Fizetés módja

A megrendelt terméket a következő módokon fizetheti ki:

  • Fizetés utánvéttel: Lehetőség van arra, hogy Ön a megrendelés végösszegét a megrendelt termék(ek) átvételekor teljesítse készpénzben.
  • Banki átutalással: Ebben az esetben Ön a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a vállalkozó K&H Bank Zrt.-nél vezetett 10402506-50526876-77701009 számú bankszámlára banki átutalás útján. Előre utalás esetén Ön a megrendelt termékek átvételére, kiszállítására csak az átutalás jóváírását követően jogosult.
  • PayPal fizetés: Lehetőség van PayPal fiókon keresztüli fizetésre is. Ebben az esetben Ön a megrendelt termékek árát valmint azok kiszállítását, az átvételt megelőzően fizeti meg a vállalkozó PayPal fiókjára. A megrendelt termékek átvételére, kiszállítására csak az átutalás jóváírását követően jogosult.

A fizetendő végösszeg a megrendelés - visszaigazoló levelében megtalálható, illetve bejelentkezés esetén a felhasználói fiókban is elérhető.

Átutalásos fizetés esetén, a megrendeléstől számítva 2 munkanapon belül kérjük a megrendelés értékét a bankszámlánkra átutalni, ennek hiányában a rendelést töröljük.

A számlát elektronikus úton küldjük a rendeléskor megadott e-mail címre, legkésőbb a csomag átvétele utáni napon. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben sérült a termék, kérjük, ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!


Megrendelések kiszállítása

Szállítási határidő

A webáruházban található termékek mindegyike raktárunkban van, így a megrendelés beérkezését követően a termékeket összekészítjük.
Általános csomagfeladási határidő:

  • utánvételes vásárlás esetén a megrendelés leadásától számított 1-2 munkanap.
  • banki átutalás illetve bankszámlára történő befizetés esetén a pénz beérkezését követő 1-2 munkanap.


Szállítás módja

  • Futárszolgálattal történő kiszállítás: A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük. Amennyiben futárszolgálattal történő kiszállítást választotta, akkor a csomag, futárszolgálatnak történő átadásáról e-mailben értesítjük Önt. Ez esetben az értesítést követő napon kerül sor a kiszállításra a megadott címre
  • Pick Pack Ponton történő átvétel: Amennyiben a Pick Pack Pontra történő szállítás lehetőségét választotta, akkor a csomag feladásáról e-mailben értesítjük Önt ezt 1-2 munkanap. Ez esetben csomagját az értesítést követő napon tudja az Ön által kiválasztott Pick Pack Ponton átvenni.
  • FOXPOST csomagautomatában történő átvétel: Csomagfeladás 1-2 munkanap. Amennyiben a FOXPOST csomagautomata szállítási módot választotta, abban az esetben a FOXPOST rendszerétől email és/vagy SMS értesítést fog kapni, benne az automata egyedi nyitó kódjával.
  • Személyes átvétel: Ha a személyes átvétel lehetőségét választotta, abban az esetben e-mailben értesítjük ha a megrendelt termékek átvehetőek üzletünkben (Kecskemét, Dózsa György út 20.).



Szállítás díja


A szállítási díj, a szállítási módoktól függően az alábbiak szerint alakul:

FOXPOST csomagautomata esetén:
Pick Pack Pont esetén:
MPL futárszolgálat esetén:
GLS futárszolgálat esetén:
Utánvét felára:
A megrendelés személyes átvétele:
990 Ft
1.500 Ft
1.500 Ft
1.500 Ft
500 Ft
Ingyenes

A szállítás díját a rendszer automatikusan hozzáadja megrendelés értékéhez.

Hírlevél

A vállalkozó hírlevelet szerkeszthet, azt azonban kizárólag annak küldi meg, aki e szolgáltatásra előzetesen feliratkozik. A hírlevélre történő feliratkozásra és leiratkozásra bármikor lehetőség van.

Elállás joga

Az elállási jog kizárólag a Fogyasztóra - szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre - vonatkozik, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, vagyis visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási jog a termék átvételekor kezdődik. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének a napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, akkor elállási szándékát (elállási nyilatkozat-minta) köteles a megadott elérhetőségeink valamelyikére eljuttatni:
- E-mailben az info (kukac) ckf.hu címre
- Írásban a Cool Kids Fashion, 6000 Kecskemét, Dózsa György út 20. címre
- Telefonon, a 30 9 839 584 telefonszámon
- Regisztrált felhasználóként megteheti a felhasználói fiókjában is, ahol a rendelésénél kezdeményezheti az áruvisszaküldést.
Írásban történő elállás esetén, azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Ön az erre irányuló nyilatkozatát 14 napon belül (akár a 14. napon) elküldi részünkre.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, a felhasználói fiókból kezdeményezett áruvisszaküldés valaint e-mail küldése esetén az értesítő e-mail idejét, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzés időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel nyilatkozatát, így tudja igazolni a postára adás dátumát.
A visszaküldött terméket postai úton vagy futárszolgálattal minden esetben az üzletünkbe küldjék a következő címre: Cool Kids Fashion 6000 Kecskemét, Dózsa György út 20. Amennyiben Foxpost csomagautomatán keresztül szeretné visszaküldeni, úgy a Foxpost kecskeméti Auchan termináljába kérjük címezni. Foxpost csomagautomatába rendelt áru esetén, az átvételtől számított 14 napon belül ingyenes a visszaküldés Foxpost csomagautomatán keresztül. Bővebben a Foxpost honlapján.
Igény esetén tudunk futárt küldeni a visszaküldendő csomagért, melynek díja 1.500.- Ft.

Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
A termék visszaérkezését követően haladéktalanul – de legfeljebb 14 napon belül – a vállalkozó visszatéríti a termék vételárát. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek Önt terhelik, tehát a termék a vállalkozó címére (6000 Kecskemét, Dózsa György út 20.) történő visszaküldésének költségét Önnek kell kifizetnie, azonban ezen felül egyéb fizetési kötelezettség nem terheli. A portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni!
Kérjük, kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését a vállalkozó követelheti Öntől!
A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videókamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).
Nem gyakorolhatja elállási jogát:
- Olyan termék esetében, amely az Ön személyéhez kötött, illetve amelyet az Ön utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.

Panaszügyintézés

Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím: Vincze Zsolt E.V. 6000 Kecskemét, Vörösbegy utca 13.
Telefonszám: 30 9 839 584
E-mail: info [kukac] ckf.hu

Amennyiben Vásárlónak panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát szóban (az üzletben személyesen, vagy telefonon) vagy írásban közölheti. A szóbeli panasz azonnali kivizsgálásra és szükség szerint orvosolásra kerül - amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak másolati példányát átadja a fogyasztónak (személyesen közölt szóbeli panasz esetén), illetve megküldi a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg.
A telefonon vagy e-mailben közölt panaszt egyedi azonosítószámmal látjuk el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a vállalkozó az Ügyféllel köteles közölni.
A vállalkozó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni, továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A vállalkozás a jegyzőkönyv és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatja.

Amennyiben a vállalkozó és vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a felek közötti tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárló számára:

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése.
    A vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat a vállalkozó székhelye szerint illetékes békéltet testülethez is. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata továbbá, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
    Békéltető testületek és elérhetőségeik:

    Baranya Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
    Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
    Telefonszáma: (72) 507-154
    Fax száma: (72) 507-152
    Elnök: Dr. Bodnár József
    E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu

    Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
    Fax száma: (76) 501-538
    Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
    E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

    Békés Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
    Fax száma: (66) 324-976
    Elnök: Dr. Bagdi László
    E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu, bmkik@bmkik.hu

    Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
    Fax száma: (46) 501-099
    Elnök: Dr. Tulipán Péter
    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Elnök: Dr. Baranovszky György
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

    Csongrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12..
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Elnök: Dr. Horváth Károly
    E-mail cím: info@csmkik.hu

    Fejér Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6..
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Elnök: Dr. Vári Kovács József
    E-mail cím: fmkik@fmkik.hu, bekeltetes@fmkik.hu

    Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
    Fax száma: (96) 520-218
    Elnök: Horváth László
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

    Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
    Fax: 06-52-500-720
    Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
    E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

    Heves Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
    Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
    Fax száma: (36) 323-615
    Elnök: Dr. Gordos Csaba
    E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

    Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
    Telefonszáma: (56) 510-610
    Fax száma: (56) 370-005
    Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
    E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

    Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010
    Fax száma: (34) 316-259
    Elnök: Dr. Rozsnyói György
    E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

    Nógrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a.
    Telefonszám: (32) 520-860
    Fax száma: (32) 520-862
    Elnök: Dr. Pongó Erik
    E-mail cím: nkik@nkik.hu

    Pest Megyei Békéltető Testület
    Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
    Telefonszáma: 06-1-269-0703
    Fax száma: 06-1-269-0703
    Elnök: dr. Csanádi Károly
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

    Somogy Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000
    Fax száma: (82) 501-046
    Elnök: Dr. Novák Ferenc
    E-mail cím: skik@skik.hu

    Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
    Fax száma: (42) 420-180
    Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

    Tolna Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661
    Fax száma: (74) 411-456
    Elnök: Dr. Gáll Ferenc
    E-mail cím: kamara@tmkik.hu

    Vas Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
    Telefonszáma: (94) 312-356
    Fax száma: (94) 316-936
    Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
    E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

    Veszprém Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
    Telefonszáma: (88) 814-111
    Fax száma: (88) 412-150
    Elnök: Dr. Vasvári Csaba
    E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

    Zala Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Telefonszáma: (92) 550-513
    Fax száma: (92) 550-525
    Elnök: Dr. Molnár Sándor
    E-mail cím: zmkik@zmkik.hu, zmbekelteto@zmkik.hu

  • Uniós online vitarendezési platformot igénybevétele
    Lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján:https://ec.europa.eu/odr
  • Bírósági eljárás kezdeményezése.


Szavatosság:

A webáruházunk I. osztályú, hibátlan termékeket forgalmaz. Azonban ha mégis minőségi kifogása van, akkor szavatossági igénnyel élhet.

Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény (ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.
Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
-    kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
-    az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az új Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Ki viseli a költségeket?
Az új Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet - tehát a vállalkozást - terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Milyen határidőn belül reklamálhatunk?
Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Melyek azok az esetek, amikor az eladót nem terheli szavatossági kötelezettség?
Az új Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:
-    ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;
-    ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fontos, hogy az eladónak csakis a vevő által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondják jogszerűen az eladók, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni).
A kereskedők gyakran megkísérlik a hibás teljesítésért való felelősséget jogellenesen kizárni azzal a hivatkozással, hogy az akciós vagy leértékelt árura - mint egészre - nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A vonatkozó jogi előírások alapján azonban leértékelt (akciós) termékkel kapcsolatban is van helye minőségi kifogásnak a termék azon részére vonatkozóan, amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de erről a fogyasztó nem tud(hat)ott.
Amennyiben utóbb a vevő a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt viszi vissza a terméket a boltba, úgy kifogását intézni kell, és jogszerűtlen elutasítani az igényét arra hivatkozással, hogy „leértékelt árura nincs szavatosság”. Példa: ha a mázsérülés miatt leértékelt agyagcserepet annak szétmállása miatt viszi vissza a vevő, úgy kifogását intézni kell, és a szétmállás miatt – amely olyan hiba, ami a rendeltetésszerű használatot kizárja - megilletik őt a szavatossági jogok.
Természetesen nincsen akadálya annak, hogy a kereskedő kizárja felelősségét a termék esztétikai hibája miatt, de amennyiben az ilyen esztétikai sérülés miatt akciósan (leértékelve) vásárolt új számítógép valamelyik részegysége a rendeltetésszerű használat során tönkremegy, úgy a fogyasztó emiatti minőségi kifogását alapozhatja a Ptk-ra vagy a kötelező jótállásra, függetlenül attól, hogy az esztétikai sérülés miatt leértékelt áron vásárolta a gépet.
Ki mikor mit bizonyít?
Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében - a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt - a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett.
Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.
Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (az eladót) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő vevő sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.
Kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a fogyasztót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Hibás teljesítés
Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Az új Ptk. is ismeri a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.
Kellékszavatosság
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért(pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)
Termékszavatosság
Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
-    a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
-    a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
-    a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
Közlési és igényérvényesítési határidők
A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
Jótállás
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
A jótállásnak két fajtája van:
-    a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
-    a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.
Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén
Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény érvényesítése
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Adatkezelés
A webáruház adatvédelmi és adatkezelési szabályzata a főoldalról továbbá a következő linken keresztül érhető el: Adatvédelem

 
Egyéb rendelkezések

A vállalkozó a Vásárló által megadott e-mail címet hitelesnek fogadja el. Az elektronikus levelezés biztonsági problémákat vethet fel, – pl. lehetetlen megelőzni e-mailek észrevétlen elveszését, vagy arra fel nem jogosított személyek által történő elolvasását, módosítását vagy meghamisítását – a legnagyobb gondosság mellett is. A Szolgáltató az ebből eredő károkért semmilyen felelősséggel nem tartozik.
A Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a vállalkozó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A vállalkozó kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Az oldal bármely használója pedig teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért és jogsértés gyanúja esetén teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A vállalkozó nem vállal, és nem is vállalhat felelősséget az olyan károkért, amelyeket a rendszer működése során bekövetkezett technikai leállás, szünet, vagy harmadik személy/ek által előidézett tevékenységek vagy programok okoznak.
Bármely felhasználó által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a vállalkozó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a vállalkozó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Azonban amennyiben a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, azt haladéktalanul jelezze felénk, és ha a vállalkozó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szerzői jogok:

A Honlap szerzői jogvédelem alatt áll. A vállalkozó és partnerei a szerzői jogi jogosultjai a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek adathordozóra mentése vagy kinyomtatása saját felhasználás céljából engedélyezett.
A saját felhasználáson túli felhasználás – pl. adatbázisban történő tárolására, továbbadás, közzé vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.